Výrazný nárast v online predaji ZSSK zaznamenáva už od novembra 2018,
keď bol spustený inovovaný responzívny e-shop a rovnako aj mobilná
aplikácia Ideme vlakom. Aplikácia je podľa hovorcu kontinuálne
vylepšovaná aj na základe pripomienok cestujúcich. Začiatkom tohto roka
tak ZSSK prostredníctvom aplikácie umožnila nákup traťových cestovných
lístkov, lôžok a ležadiel. Od 27. júla boli spustené ďalšie novinky, ako
napríklad upozornenie na začiatok a vypršanie platnosti lístka vo forme
push notifikácií či predaj cestovných lístkov a rezervácií na batožiny a
bicykel alebo predaj cestovných lístkov pre psa.
Tieto internetové doklady si zákazníci môžu kúpiť na všetky vnútroštátne
vlaky, ale aj na vnútroštátny úsek vybraných medzinárodných vlakov.
Konkrétne tých, ktoré sú v rezervačnej databáze ZSSK. V priebehu tohto
roka ZSSK plánuje aj spustenie predaja medzinárodných cestovných lístkov
(Europa Expres) v mobilnej aplikácii.
Pri jednotlivých formách predaja je podľa Kováča možné vidieť, že tie "neosobné" sú čoraz obľúbenejšie. "Za
prvý polrok sa tak zvýšil podiel predaja cez aplikáciu Ideme vlakom
(4,3 %) a e-shop (26,3 %) oproti predošlým rokom. Za prvý polrok 2022
tiež pozorujeme pokles predaja cestovných lístkov prostredníctvom
kamenných predajní (61,6 %) oproti predošlým obdobiam," priblížil. V
druhom štvrťroku 2022 zároveň ZSSK eviduje najviac stiahnutí aplikácie v
histórii spoločnosti. Urobilo tak 31.161 zákazníkov.